Vizualizáció az oktatásban 2. Szófelhő

Az előző bejegyzésben a Gondolat- vagy Elmetérképpel foglalkoztam, most a Szófelhő alkalmazásról szeretnék kicsit bővebben írni.

A Szófelhő programot bármelyik korosztálynál alkalmazhatjuk, habár talán a fiatalabb 1-8. osztályos korosztály fogékonyabb az ilyen jellegű vizuális tartalomra. Előnye, hogy fejleszti a kreativitást, ugyanis a szavak szerkesztésekor beállíthatjuk a különböző betűtípusokat és színeket, valamint a felhőnk formáját is egyedien alakíthatjuk. További előnye, hogy ugyan órán is elkészíthetjük, ha rendelkezésünkre áll interaktív tábla, de otthon is, vagy telefont használva is létrehozhatjuk, ugyanis kép formájában lementhető, és később bármikor felhasználható, akár papíralapon is.

4 mód ahogyan alkalmazhatjuk:
  • összefoglaló készítésére egy adott tananyaghoz, pl. irodalom órán Petőfi Sándor János vitéz című művéhez kapcsolódó lényeges információk összegyűjtése (alább ezt láthatjátok)
  • ötletgyűjtéshez egy téma elején pl. Mi az amit már tudunk a mese műfajáról? Mi jellemzi, milyen mesei elemeket ismertek?
  • páros vagy egyéni tanulói feladatnak otthonra, melyet aztán társaiknak az órán prezentálhatnak pl. egy költő/író életeseményeiről
  • összehasonlításnál pl. két Kosztolányi Dezső vers az Esti Kornél éneke és a Marcus Aurelius különbségeinek és hasonlóságaink érzékeltetésére magyar órán, ugyanis így a diákok könnyebben észreveszik és megjegyzik az adott információt


Néhány hasznos link:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan éld túl a 21. századot?

Podcast - Ötletek angol órához